Logo Ziazan Image Professionals

Transformatiecoach voor transgender vrouwen

Dure kleding is niet altijd duur

Twijfel je wel eens of je dat dure, maar geweldige kledingstuk moet kopen? Je kunt je geld maar één keer uitgeven en met een laag kledingbudget moet je keuzes maken. Dus wat is slimmer: vijf goedkope items of voor hetzelfde bedrag één mooi topstuk? Lees verder en ontdek waarom dure kleding niet altijd duur is.

 

Afwijzing na afwijzing

Charlotte heet ze en ze zoekt wanhopig naar een nieuw project. Vorig jaar is ze als consultant voor zichzelf begonnen omdat ze niet langer voor een baas wilde werken. Ze heeft een berg aan ervaring maar helaas geen berg aan opdrachtgevers. De eerste paar maanden gingen nog wel, maar inmiddels zijn de opdrachten geslonken tot nihil – om maar niet te spreken van haar banksaldo.

Ze heeft regelmatig kennismakingsgesprekken, maar op de een of andere manier komt er niets uit voort. Voor haar gevoel voert ze prima gesprekken en wat ze biedt sluit naadloos aan bij de wensen. Na de zoveelste afwijzing heeft ze al haar moed bij elkaar geschraapt en om feedback gevraagd. Het antwoord maakte haar boos maar vooral verdrietig: “We zijn bang dat je te lief en meegaand bent om dit project aan te kunnen”. Hoezo te lief en meegaand? Ze kan prima op haar strepen staan, dat blijkt ook uit eerdere projecten!

 

Eerste indruk

Charlotte had vaker soortgelijke opmerkingen gehoord, echter nooit zo concreet als nu. Het deed pijn dat anderen haar kwaliteiten niet zagen en haar afwezen omdat … ja waarom eigenlijk? Er begon een belletje te rinkelen. Ze realiseerde zich ineens dat ze een verkeerd signaal afgaf met haar outfits. Ze zag er charmant uit, maar haar sterke kant liet ze letterlijk niet zien.

Charlotte besloot bij mij aan te kloppen. Ze wilde haar binnen- en buitenkant meer overeen laten komen. Aan het einde van het programma zijn we samen gaan winkelen. Hoewel ze zich maar weinig kon veroorloven, hebben we een duur maar prachtig pak uitgezocht. Charlotte twijfelde eerst nog of ze dit bedrag wel moest uitgeven. Maar toen ik haar de cost-per-wear uitlegde, was ze om.

 

Cost-per-wear

De cost-per-wear zijn de kosten per draagbeurt. Hoe vaker je een item draagt, hoe lager de kosten per keer zijn. Stel, je koopt een mooi pak van 200 euro. Na twee keer dragen kost het pak 100 euro (de helft), na vier keer dragen is de prijs gezakt naar 50 euro en na honderd keer dragen naar 2 euro.
Het pak van Charlotte is een eersteklas basisstuk. Het geeft haar de krachtige uitstraling waar ze op zoek naar is. De de cost-per-wear blijft acceptabel omdat ze het vaak en bij verschillende gelegenheden aan kan. Door de hoge kwaliteit blijft het pak – ondanks het intensieve gebruik – lang zijn mooie uitstraling houden.

 

Winkelen

De cost-per-wear-formule kan je prima als leidraad tijdens het winkelen aanhouden. Een goedkoop shirt is in verhouding duur als je het maar één of twee keer draagt. Bovendien zal het vaak er eerder verwassen uitzien. Duurdere shirtjes die je vaker aantrekt, hebben een lagere cost-per-wear, meestal lager dan die van het goedkopere shirtje. Moet je dan altijd maar dure kleding kopen? Nee, goedkope kleding kan ook voldoening geven. Als je deze vaak kunt aantrekken, is de cost-per-wear natuurlijk helemaal om te lachen. Kortom, de prijs van een kledingstuk is belangrijk maar hoe vaak en hoe lang je het item kan dragen ook.

Wil jij net als Charlotte je innerlijk en uiterlijk laten matchen en jouw sociale transitie een boost geven?

Ga voor het totaaltraject Unlock your Female Power: Boost your Style.  Of kies voor de VIPdag. In één dag de basis leggen voor een supergarderobe. 

Neem vrijblijvend contact met me op, dan bespreken we de mogelijkheden.

Lees ook: wat elke vrouw met een beperkt kledingbudget moet weten

 
Video afspelen

Dankjewel voor je bericht. Ik neem binnen 2 werkdagen contact met je op.
Duurt het te lang? Bel me op 06-14625101.

Goed nieuws!

Je bent hier volledig anoniem.
Er wordt helemaal niets uitgewisseld met derden zoals Google of Bing.
Niemand kan achterhalen dat jij deze site bezocht hebt. 

Als je je naam invult in het contactformulier kan ik (en alleen ik) zien wie je bent.
Jouw privacy is gewaarborgd!