“Als je weet hoe je kunt combineren, heb je aan weinig kleding genoeg.”

“Goed gekleed zijn geeft je een voorsprong.”

Wijsheden die mijn moeder me al op jonge leeftijd bijbracht. 

Als kind viel het me al op dat je je in bepaalde kledingstukken happy voelt en in andere niet. Nu had ik als kind niet altijd een vrije keuze, ik moest aan trekken wat mijn moeder voor mij maakte. Ze naaide alle kleding voor het hele gezin, kant-en-klaar kopen was een uitzondering.

Het voordeel van zelf maken was dat ik veel inspraak had in het eindresultaat, het nadeel dat sommige zaken buiten mijn bereik bleven. Omdat bijvoorbeeld de gewenste stof niet in de stoffenwinkel te koop was. 

Aan de ene kant wil je als puber niet opvallen en ‘gewoon’ zijn. Aan de andere kant had ik een eigen kledingstijl die de – ongeschreven – kledingregels negeerde. Het was laveren tussen deze twee aspecten. Dit alles heeft gezorgd voor gevoelige antennes voor kleur en stijl, het effect van kleding op anderen en het effect van kleding op jezelf. 

Deze kennis, aangevuld met diverse opleidingen, gebruik ik nu om vrouwen succesvoller te laten worden. Ik heb de keuze gemaakt om het innerlijk te laten prevaleren boven sec het uiterlijk. Zo vind ik het bijvoorbeeld belangrijk dat je kleding past bij je persoonlijkheid. Dat gaat vóór fashion c.q. trendy. Make-up kan ondersteunen maar is geen doel op zich. . 

Je moet je vooral prettig voelen in je outfits. Tegelijkertijd dienen outfits je doelen te ondersteunen en bovendien je mooiste kanten benadrukken.

Dat ik de drie factoren uiterlijk, persoonlijkheid en doel dienen kan mixen tot een functionele garderobe is mijn kracht. Tevens kan ik van ‘niets’  ‘iets’ maken door kleding te combineren op een manier waar de klant nog niet aan heeft gedacht (vaak hoor ik:: zo leuk, waarom kon ik dat niet verzinnen?)

Ieder zijn kwaliteiten; dit zijn de mijne. Ik deel mijn kennis en ervaring graag met jou. Tot ziens!

Marielle in vogelvlucht

kleur, lezen, breien, katten, free cell (verslavend!), Zweden

Visie

  • Ik ga uit van de persoonlijkheid van de klant

De basis is je kernwoorden. Welke drie tot vijf woorden beschrijven jou? Mijn kernwoorden zijn eenvoudig, krachtig, vrouwelijk en eigenzinnig. Wat zijn de jouwe?

  • Ik doe zoveel mogelijk met de bestaande middelen

Je huidige garderobe is vaak geschikter dan je denkt. Meestal is het een kwestie van anders gebruiken. 

  • Iedereen kan er fantastisch uitzien, ongeacht welke leeftijd of maat je ook hebt

Het kost alleen soms wat meer inspanning. 

Opleiding

2006: Wilmark, kleuranalyse en stijladvies
2010: samen met collega’s het boek Kleding als Taal bestudeerd, de psychologie van kleding
2012: Pool Styling: herenstijl
2012: basiscursus psychologie
2014: Colour coaching, de psychologie van kleur

Workshops, artikelen op internet en vakbladen, vakboeken en intervisie met collega’s hebben voor extra verdieping en aanvulling gezorgd.

Ziazan

De naam Ziazan heb ik gevonden op een site met babynamen. Het betekent ‘regenboog’ in het Armeens. In de eerste jaren heb ik naast Ziazan nog parttime banen gehad. Vanaf 2013 werk ik fulltime als Image Professional en sinds 2014 ook als Colour Coach.

True Colours, Cindy Lauper

Sommige mensen beginnen spontaan dit lied te zingen als ze me zien. Het sluit dan ook precies bij mij aan.

Klik hier voor de songtekst

Klik hier voor de videoclip